close

"Sometimes I wish I didn't know now

The things I didn't know then"

 

 


 

Poison - Something To Believe In


Well I see him on the TV
我看見他在電視機上

Preachin' about the promised lands
口沫橫飛地布道著那片神聖的應許之地

He tells me to believe in Jesus
他讚揚著上帝偉大的同時

And steals the money from my hands
卻極盡所能地從我身上偷取錢財

Some say he was a good man
有人說他是個好人

But Lord I think he sinned, yeah
但 主啊 我知道他有罪

 

Twenty-two years of mental tears
二十二年來活在精神的折磨中

Cries a suicidal Vietnam vet
一心渴望自我了結的越戰老兵

Who fought a losing war on a foreign shore
曾為了國家在遙遠的國度打了敗仗

To find his country didn't want him back
到頭來卻發現一切付出只是個笑話

Their bullets took his best friend in Saigon
他的死黨在西貢命喪無情的子彈下

Our lawyers took his wife and kids, no regrets
而律師卻義無反顧地帶走他的至親

In a time I don't remember
在我不記得的那段時間

In a war he can't forget
卻是他一輩子無法磨滅的記憶

He cried "Forgive me for what I've done there
他痛哭道"原諒我在那裡所做的一切

Cause I never meant the things I did"
因為我也是身不由己"

 

And give me something to believe in
請給我再去相信的勇氣

If there's a Lord above
若冥冥之中真有股力量

And give me something to believe in
請給我奮不顧身的勇氣

Oh, Lord arise
噢 主啊

 

 

My best friend died a lonely man
我的摯友孓然一身離開這世界

In some Palm Springs hotel room
在某個渡假飯店的房間內

I got the call last Christmas Eve
我在去年平安夜接到電話

And they told me the news
他們告訴了我這個噩耗

 

I tried all night not to break down and cry
我整夜強忍著不放聲痛哭

As the tears rolled down my face
卻仍無法克制潸然淚下

I felt so cold and empty
我感到如此冰冷空虛

Like a lost soul out of place
就像個流離失所的魂體

And the mirror mirror on the wall
望向鏡中的自己

Sees my smile it fades again
笑容似乎又再次褪去

 

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我再去相信的勇氣

If there's a Lord above
若冥冥之中真有股力量

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我奮不顧身的勇氣

Oh, Lord arise
噢 主啊

 

Sometimes I wish to God I didn't know now
有時我真希望永遠不必明白

The things I didn't know then
那些曾經不懂的事物

 

Road you gotta take me home
漫漫長路 可否指引我回家的路

 

 

I drive by the homeless sleeping on a cold dark street
我驅車經過蜷縮在陰冷街道旁的露宿者

Like bodies in an open grave
那身軀彷彿置於敞開墳墓中的屍體一般

Underneath the broken old neon sign
在那殘破不堪的霓虹燈下

That used to read JESUS SAVES
曾寫著"神將解救世人"

 

A mile away live the rich folks
不遠處的街區住著富人們

And I see how they're living it up
我看過他們是怎麼揮霍鋪張

While the poor they eat from hand to mouth
當窮人只能勉強餬口度日

The rich is drinking from a golden cup
他們卻日日放縱狂歡

And it just makes me wonder
這不禁令我感到困惑

Why so many lose, so few win
為何這世道是如此不公平

 

 

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我再去相信的勇氣

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我奮不顧身的勇氣

If there's a Lord above
若冥冥之中真有股力量

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我再去相信的勇氣

(You take the high road and I'll take the low road)
(我想每個人都有各自該走的路)

Oh, Lord arise
噢 主啊

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我再去相信的勇氣

(You take the high road and I'll take the low road)
(我想每個人都有各自該走的路)

Oh, Lord arise
噢 主啊

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我奮不顧身的勇氣

(You take the high road and I'll take the low road)
(我想每個人都有各自該走的路)

Oh, Lord arise
噢 主啊

And give me something to believe in
(And give me something to believe in)

請給我活下去的勇氣

(You take the high road and I'll take the low road)
(我想每個人都有各自該走的路)

Oh, Lord arise
噢 主啊

 

 

Yeah, sometimes I wish I didn't know now
有時我真希望永遠不必明白

The things I didn't know then
那些曾經不懂的事物

 

And give me something to believe in, yea-yeah
請給我一點信仰的力量

 


 

——2022.08.03 Translated by Alvis

 

聽聽其他歌曲

歌詞翻譯 ‖ Air Supply - All Out Of Love ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Air Supply - Every Woman In The World ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Bon Jovi - (You Want To) Make a Memory ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Boy Meets Girl - Waiting for a Star to Fall ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Cheap Trick - The Flame ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Chicago - Will You Still Love Me? ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Footloose - Almost Paradise ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Heart - These Dreams ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Oasis - Wonderwall ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ REO Speedwagon - Can't Fight This Feeling ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ REO Speedwagon - In My Dreams ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Tracy Chapman - Change ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Tracy Chapman - Fast Car ‖ 中英歌詞

 

arrow
arrow

    Alvis的藝想視界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()