close

"A million little stars spelling out your name"

 

 


 

Taylor Swift - Untouchable


Untouchable like a distant diamond sky
就如同彼端繁星閃耀的銀河般 遙不可及

I'm reaching out and I just can't tell you why
試圖向你靠近 卻連自己都不知曉原因

I'm caught up in you
不自覺深受你吸引

I'm caught up in you
我深深為你著迷

 

Untouchable burning brighter than the sun
就如同熾熱燃燒的太陽般 無法觸及

And when you're close I feel like coming undone
當你向我靠近, 止不住的心神蕩漾

 

 

In the middle of the night
夜幕降臨的午夜時分

When I'm in this dream
我在這夢境中徘徊

It's like a million little stars
彷彿漫天閃爍的繁星

Spelling out your name
拼湊出你的名字

You gotta come on, come on
快來吧, 快到我身邊

Say that we'll be together
我們永遠不會分離

Come on, come on
來吧, 快來吧

Little taste of Heaven
一同描繪天堂的輪廓

 

 

It's half full, and I won't wait here all day
我不會永遠在原地等待

I know you're saying that you'd be here anyway
但我知道無論如何 你都會在這守候

 

But you're untouchable, burning brighter than the sun
你是如此遙不可及, 如滾滾炙燒的烈焰

And now you're close I feel like coming undone
如今你向我走來, 一切彷彿從頭來過

 

 

In the middle of the night
夜幕降臨的午夜時分

When I'm in this dream
我駐足在這夢鄉

It's like a million little stars
彷彿漫天閃爍的繁星

Spelling out your name
拼湊出你的名字

You gotta come on, come on
快來吧, 快到我身邊

Say that we'll be together
我們是彼此的羈絆

Come on, come on
來吧, 快來吧

 

Oh, in the middle of the night
在這低垂的夜幕中

Waking from this dream
自夢中驚醒

I wanna feel you by my side
想要此刻你就在我身旁

Standing next to me
守候著我

You gotta come on, come on
快來到我身邊吧

Say that we'll be together
許下永恆的承諾

Come on, come on
來吧, 快來吧

Little taste of Heaven
共飲這天堂般的滋味

 

 

I'm caught up in you. Oh, oh
我陷入以你為名的漩渦

 

But you're untouchable, burning brighter than the sun
但你是那麼遙不可及, 如光芒萬丈的太陽

Now that you're close I feel like coming undone
現在你就在我眼前, 我願為你交出一切

 

 

In the middle of the night
夜幕降臨的午夜時分

When I'm in this dream
我沉浸在這夢中

It's like a million little stars
彷彿漫天閃爍的繁星

Spelling out your name
拼湊出你的名字

You gotta come on, come on
快來吧, 快到我身邊

Say that we'll be together
無論如何我們都會相守相依

Come on, come on
來吧, 快來吧

 

In the middle of the night
在寧靜的午夜夢迴

When I'm in this dream
置身在這夢境中

It's like a million little stars
無數耀眼的星光

Spelling out your name
刻劃出你的名字

You gotta come on, come on
快來吧, 快到我身邊

Say that we'll be together
道出永恆的誓言

Come on, come on, come on
來吧, 快來吧, 不顧一切地

 

 

In the middle of the night
在寂靜的午夜時分

Waking from this dream
自夢中驚醒

I wanna feel you by my side
迫切渴望有你的陪伴

Standing next to me
緊緊相擁

You gotta come on, come on
快來到我身邊吧

Say that we'll be together
我們會永遠相伴

Come on, come on
來吧, 快來吧

Little taste of Heaven
宛若置身天堂

 

In the middle of the night
在深幽的午夜夢迴

When I'm in this dream
深陷這朦朧的夢境

It's like a million little stars
無數耀眼的星光

Spelling out your name
刻劃出你的名字

You gotta come on, come on
快來吧, 快到我身邊

Come on, come on
來吧, 快來吧

Come on, come on, oh, oh, oh
快來吧, 快來吧

 

It's like a million little stars
漫天閃爍的繁星

Spelling out your name
刻劃出你的名字

Spelling out your name, oh
一遍遍刻劃出你的名字

 


 

——2022.07.03 Translated by Alvis

 

聽聽其他歌曲

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran - Afterglow ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran - Bad Habits ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – Collide ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – First Times ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – Tides ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Blake Rose - Lost ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ James Blunt - You're Beautiful ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Justin Bieber - Lifetime ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We Are The People ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ One Direction - Perfect ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Sasha Alex Sloan - Is It Just Me ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Regard, Troye Sivan, Tate McRae - You ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Waving Through A Window ‖ 中英歌詞

arrow
arrow

    Alvis的藝想視界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()