close

"We shared a moment that will last 'til the end"

 

 


 

James Blunt - You're Beautiful

 

My life is brilliant

我的人生是如此璀璨


My life is brilliant

我的人生是如此璀璨

My love is pure

我的愛是如此純粹

I saw an angel

我彷彿看見了一位天使

Of that I'm sure

對此我深信不疑

She smiled at me on the subway

她在地鐵站對我微笑

She was with another man

與另一位男士相伴

But I won't lose no sleep on that

但我不會因此失眠

'Cause I've got a plan

我已有心理準備

 


You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful, it's true

你是如此美麗,毋庸置疑

I saw your face in a crowded place

我在人潮擁擠處瞥見你的臉龐

And I don't know what to do

這令人不知所措

'Cause I'll never be with you

因為我知道你永遠不會屬於我

 


Yes, she caught my eye

是的,她與我四目相接

As we walked on by

在我們擦肩而過之際

She could see from my face that I was

她能從我臉上的表情看出

Fxcking high

我驚喜欲狂

And I don't think that I'll see her again

我不認為還有機會再遇見她

But we shared a moment that will last 'til the end

但這片刻的餘溫已足夠伴我此生

 


You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful, it's true

你是如此美麗,毋庸置疑

I saw your face in a crowded place

我在人潮擁擠處瞥見你的臉龐

And I don't know what to do

這令人不知所措

'Cause I'll never be with you

因為我知道你永遠不會屬於我

 

La-la-la, la

La-la-la, la

La-la-la, la, la


You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful

你是如此美麗

You're beautiful, it's true

你是如此美麗,毋庸置疑

There must be an angel with a smile on her face

她臉上必定洋溢著天使才有的笑顏

When she thought up that I should be with you

當她想到我們之間的可能性時

 

But it's time to face the truth

但是時候該面對現實了

I will never be with you

我永遠無法與你相依

 


 

——2021.02.13 Translated by Alvis

 

聽聽其他歌曲

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran - Afterglow ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran - Bad Habits ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – Collide ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – First Times ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Ed Sheeran – Tides ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Blake Rose - Lost ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Justin Bieber - Lifetime ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We Are The People ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ One Direction - Perfect ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Regard, Troye Sivan, Tate McRae - You ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Sasha Alex Sloan - Is It Just Me ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Taylor Swift - Untouchable ‖ 中英歌詞

歌詞翻譯 ‖ Waving Through A Window ‖ 中英歌詞

 

arrow
arrow

    Alvis的藝想視界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()